Drama v tramvaji

Tramvají jsem se pomalu řítila zacpanou Prahou k cíli. U tržnice se do vozu nahrnuli důchodci a okamžitě začali tvrdě bojovat o místa k sezení. Já jsem v tu chvíli stála, což mi možná zachránilo holý život.

K poslednímu volnému sedadlu se totiž přihnal dědeček s dvěma narvanými igelitkami. Milimetr za ním cupitala babka, která třímala ve svých rukou tašky tři. Na kulatých zádech jí navíc spočíval mohutný batoh, z něhož čouhala blíže neidentifikovatelná zelenina.

Okamžitě spolu zapředli dialog, v němž si navzájem vysvětlovali, kdo z nich má větší nárok na to, aby si sedl. Přitom se neustále strkali a snažili se dřepnout na volné sedadlo pod nimi.

Děda pravil, že je určitě starší, chorobnější a navíc má těžší zavazadla. Babka na to fistulkou zaječela, že by teda chtěla vidět jeho občanku.

„A taky mám o tašku víc a trpím artiasklerózou,“ dodala vítězoslavně a rozhlédla se kolem sebe pohledem těžce zkoušeného jedince.

„Vy máte akorát tak o kolečko víc a trpí tím vaše okolí!“ oponoval děda s úsměvem a znovu neúspěšně zaútočil na sedadlo.

„Slyšeli jste to?“ zařvala babka na celou tramvaj. „Ten dědek o mně řekl, že jsem debil!“

„To tvrdíte vy, já papíry na hlavu nemám,“ pravil mužík klidně a zašklebil se.

V okamžiku, kdy to vypadalo, že oba hodí tašky na zem a začnou se škrtit, tramvaj škubavě zastavila na Vltavské. Babka s dědou svižně vystoupili a utíkali do metra, kde nejspíš pokračovali v duchaplném hovoru i boji…

25 Responses to Drama v tramvaji

  1. dawon napsal:

    Třeba to ve finále daj dohromady 🙂

  2. Jirka napsal:

    Tohle znám. Zásadně jezděj ve špičce, protože se asi napřed musí pořádně vychrápat. Pak bijou ostatní cestující svými taškami a hlasitě se dožadujou místa k sezení, protože několik hodin lítaj po tržnici a po okolí.

  3. Jana napsal:

    Buďme tolerantní ke starým lidem.Akorát se divím tomu pánovi, že nepustil dámu sednout.

  4. Kačer napsal:

    HumorTohle se naštěstí v Hradci Králové neděje, ale už jen kvůli tomuhle divadlu asi občas pojedu v Praze tramvají :))

  5. Seahawk napsal:

    No tak to jo. To zažívám pravidelně, když jezdívám do Brna na školu. Jednou jsem dokonce zažil jak jeden děda s dvěma berlemi uprchl před revizorkou z šaliny. Jakoby nestačilo že čím starší důchodce tak tím protivnější oni ještě někteří jezdí na černo.

  6. Yfča napsal:

    3) Jano…… myslím si, že většina populace je ke starším lidem tolerantní. Nelze samozřejmě všechny "starochy" házet do jednoho pytle, avšak podobnou situaci jsem již zažila několikrát. Vždy šlo o konflikt dvou starších lidí. Také jsem jednou byla svědkem drsné hádky o jedno "invalidní" sedadlo, přestože byla tramvaj poloprázdná a volných sedaček bylo kolem hned několik. Stačilo udělat dva kroky navíc… ani jeden z nich nechtěl ustoupit.Musím ale na druhé straně podotknout, že jsem několikrát pouštěla staršího pána či paní sednout a byla jsem s díky odmítnuta slovy: "Seďte, vždyť já jedu jenom jednu (dvě) stanice."

  7. Yfča napsal:

    2) Jirko…… třeba za pár let nebudeme jiní… ;o)

  8. asTMA napsal:

    Jojo, to já jsem viděla taky dvě důchodkyně, jak jdou k jednomu místu. Jedna byla taková staruška jako věchýtek, kdybys kýchla, položilo by ji to, muselo jí být dobře k osmdesátce. Tichoučce se štrachala drobnými opatrnými krůčky k volné sedačce a omluvně se usmívala. No a najednou odletěla stranou a padla na sedícího pána, protože kolem se přehnala statná krevnatá žena tak něco přes 60, produsala až k volnému sedadlu a pěkně ztěžka na něj dopadla. Vítězně se rozhlídla – a bylo. Bábinku nakonec pustil sednout ten pán, na kterého padla. Takže to vlastně má šťastný konec. Ale na ten výjev fakt nezapomenu.

  9. HuMorous :O) napsal:

    Děsim se toho……že i nás tyhle bitvy teprve ještě čekaj :O) Nebo ne? Jsme už "jiná generace"??? * Odbočim: JDETE NA BASKET? http://humorous.bloguje.cz/187603_item.php

  10. síbí napsal:

    Jojo, ne nadarmo má zastávka Pražská tržnice kouzelnou přezdívku "Lovců sedaček". Na Vltavský si vždycky představím ten seriózní hlas: "Vltavská – příští zastávka: Lovců sedaček", tiše se směju a jsem pak aspoň připraven i případný horší drámo:)

  11. Jarek napsal:

    duchodciFakt je, ze kolikrat v Prazsky trznici sotva stacim duchodci, jak si to tam straduje od stanku ke stanku. V tramvaji se pak tvari jako minutu pred smrti a dozaduje se mista k sezeni.

  12. jjezibaba napsal:

    :))Já spíš znám scény, kdy 2-3 důchodci nad jednou sedačkou dávají přednost jeden druhému, a to co nejhlasitěji, aby si okolosedící mládežníci uvědomili, že by je měli pustit sednout všechny. Jinak podle mě nejlepší pražská linka na důchodce je bus č.193..:)

  13. Jana napsal:

    Neznám situaci v pražských tramvajích, ty příhody jsou pro mě překvapující. V Ostravě jezdím již roky, ale něco podobného jak tady popisují čtenáři jsem nezažila.

  14. Staňa napsal:

    No to je něcoTo co se děje v Pražských elektrikách, to je zvrhlost! Každý správný důchodce by se měl starat o chaloupku na venkově, dojit dobytek a krmit drůbež… Vždyť ve městě chodí buď a)nakupovat b)pomlouvat c)vozit se trolejbusem. Slyšel jsem dokonce, že je Brně okružní linka, na kterou důchodci nasednou ráno a vozí se až do večera… Takoví lidé si ohleduplnost ani nezaslouží. Na druhou stranu uznávám, že někteří postarší lidé péči potřebují, ale o nich jsem zde nepsal.

  15. Ráďa napsal:

    Důchodcovský expres pětadvacítka?Sranda je, že teď má jen jeden vagón, a tak jsou boje obzvlášť líté. Ale jestli jen na Vltavskou, tak jich jede víc. Nicméně, důchodce v metru je dost vzácný jev, a tak to bývá pětadvacítka, která jede až na Bílou horu.

  16. Martin napsal:

    Re: Důchodcovský expres pětadvacítka?Důchodce v metru je dost vzácný jev, protože na jezdících schodech je nikdo nepustí sednout…

  17. ubzed napsal:

    Nejen v Praze, v Ostravě je tím specifická zastávka linky 48 v Zábřehu u Kauflandu…

  18. HuMorous :O) napsal:

    Praha 10Tam u Kauflandu / Michelská? – to je prej taky HUSTOTA!!! Ale osobně jsem to nezažil, takže nevim…..

  19. Barunka.l napsal:

    V Ostrave ted navic u kazdeho supermarketu v tramvaji hlasi. Deti, mladezi, uvolnete mista starsim cestujicim. Ale kdyz jsem jezdila s berlema a zlomenou nohou, nechali me duchodci stat pres cele mesto.

  20. Lebeda napsal:

    V tramvaji je asi 200 míst, ale k sezení něco přes třicet. Vysvětlovat vám, že místa k sezení jsou tam především pro starší a nemocné občany vám měli říci rodiče. Ty méně chápavé při tom měli řezat. Netvrdím, že hovado nemůže být i to dříve narozené. To neznamená, že s nimi budu závodit kdo je větší.

  21. mf23 napsal:

    193, to je domov duchodcu na koleckach 😀 Cim to asi je?

  22. jan.wat napsal:

    bus 193je plný důchodců a starších protože jezdí od nemocnice v Krči do centra. Až tě chytne podágra tak budeš jezdit také.

  23. Jirka zo Znojma napsal:

    Tož u nás we znojmě máme celkem w pohodě důchodce, a já jakož to slušnej panker je půšťám sednút a woni walej bulwy že je takowej škaredej chlapec wychowanej (jj maminka by určitě byla pyšná)

  24. xz napsal:

    Zbesila jizdaNikdy nezapomenu na duchodkyni, která v brneske dlouhe kloubove tramvaji uvidela na druhem konci volne mistecko a rozhodla se ho obsadit. Tak popadla svoje spider-hůlky a šupajdila tím směrem. Zrovna byla v onom kloubu tramvaje, když vůz projížděl prudkou zatáčkou. A důchodkyně udělala krásnej veletoč kolem té tyče uprostřed.

  25. Mike napsal:

    Je to faktViděl jsem to samý-jen to byly pro změnu dvě babky a dohadovaly se cca. 10 minut. Navíc bylo v tramvaji plno volnejch míst. Jenže ony obě chtěly na sedačku pro invalidy :-)))

Můžete příspěvek okomentovat:

